چاپ جعبه, چاپ و بسته بندی

اهمیت بسته‌بندی شیرینی و نان

اهمیت بسته بندی نان و شیرینی

اهمیت بسته‌بندی شیرینی و نان

داشتن مهارت و اشتیاق برای پختن نان و شیرینی‌های خوشمزه تنها اولین گام برای راه‌اندازی تجارت نان و شیرینی است. گام بعدی این است که مردم را به حضور در شیرینی‌فروشی دعوت کرده و آنها را مشتاق کنید که محصولات شما را امتحان و سپس خریداری کنند. برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان باید بازاریابی و برندینگ(برندسازی) را در صدر فعالیتهای خود قرار دهید. برندینگ مثل یک ریسمان عمل میکند و تمام بخشهای دیداری تجارت شما را کنار هم نگه میدارد. به بیانی ساده‌تر، برندینگ شامل لوگوی شرکت، تبلیغات آنلاین، پستهای شبکه‌های اجتماعی، پوستر، جعبه شیرینی و نان و هرآن چیزی است که نمایانگر برند شما باشد.  در میان تمامی فاکتورهای برندسازی، لوگو مهمترین عنصر محسوب میشود. جعبه‌های رنگی نان و شیرینی با دربرداشتن لوگوی شرکت نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن برند شما هستند. در واقع لوگوی چاپ شده روی جعبه سفارشی، ارزشهای شما را به مخاطب هدف القا میکند. طراحی لوگو میتواند رسمی و شیک، غیر رسمی و بامزه و یا ترکیبی از این دو باشد. هرچند فرآیند برندسازی فرایندی زمانبر است اما هر زمان که مردم لوگوی شما را ببینند یا نام نان و شیرینی‌پزی شما را بشنوند به یاد طعم و عطر خوبی خواهند افتاد که ارزش خرید را داشته است. در اینجا به اهمیت لوگوی یک برند در تجارت نان و شیرینی میپردازیم:

  1. لوگو هویت شرکت را آشکار می‌کند
  2. لوگو با مشتریان ارتباط برقرار می‌کند
  3. لوگو اولین برداشت مشتری از محصول را تقویت می‌کند
  4. لوگو برند شما را از رقبا متمایز می‌کند
  5. لوگو می‌تواند هرجایی باشد

 

  1. لوگو هویت شرکت را آشکار میکند

اولین چیزی که مردم درباره برند محصول شما به یاد می‌آورند لوگوی شرکت است. لوگوی شرکت باعث میشود که مشتری هرجا محصول شما را ببیند آن را بشناسد. در واقع با استفاده از لوگو میتوانید جعبه‌های ارزان قیمت کیک و شیرینی را به جعبه‌های سفارشی جذاب تبدیل کنید. اگر لوگو حرفه‌ای باشد حتی نوع محصولی که در تولید آن تخصص دارید را فاش میکند. به همین دلیل، شما باید در طراحی و اجرای لوگوی شرکت بسیار حرفه‌ای عمل کنید تا هویت برند شما به خوبی نشان داده شود. خلق یک لوگوی منحصربه‌فرد کار دشواری نیست. تنها به یاد داشته باشید که چه در طراحی جعبه شخصی‌سازی شده کیک و چه در طراحی جعبه سفارشی کاپ کیک، لوگوی شرکت باید در بسته‌بندی نهایی چشمگیر و جذاب باشد.

 

  1. لوگو با مشتریان ارتباط برقرار میکند

برقراری ارتباط با مشتری برای افزایش میزان فروش محصول ضروری است و این امر در رابطه با تجارت نان و شیرینی نیز صدق میکند. یک لوگوی منحصربه‌فرد میتواند ارزشهای برند شما را به مشتری القا کند. در واقع از طریق لوگوی شرکت، مشتری برند شما و ارزشهایتان را میشناسد و میتواند سطح توقع و انتظاراتش را مشخص کند. طراحی و چاپ جعبه سفارشی یکی از بهترین راهها برای برقراری ارتباط با مشتری است. در واقع، بسته‌بندی محصول به شما کمک میکند که متناسب با نیاز مشتری عمل کنید.

مردم همیشه جذب جعبه‌های سفارشی و شخصی‌سازی شده میشوند. وقتی مشتری جعبه شیرینی را دریافت میکند که لوگوی شرکت و سایر مشخصات محصول روی آن چاپ شده باشد به این ادراک میرسد که محصول داخل جعبه قطعا یک محصول بسیار باکیفیت است. به همین دلیل است که اغلب قنادی‌ها از جعبه‌های پنجره‌دار برای جلب توجه رهگذران و در نتیجه افزایش فروش محصول استفاده میکنند. زمانیکه مشتری بتواند از درون جعبه پنجره‌ای محصول وسوسه کننده داخل آن را ببیند، رفتار خرید در او تقویت میشود. این تکنیک یک ارتباط طولانی مدت بین برند و مشتری ایجاد میکند و باعث میشود که مشتریان در آینده نیز برند شرکت را به خاطر بسپارند.

  1. لوگو اولین برداشت مشتری از محصول را تقویت میکند

اولین برداشت مشتری بسیار ارزشمند است و شما تنها یک بار شانس این را دارید که به مشتری کمک کنید برداشت مثبتی از محصول شما داشته باشد. اگر محصول شرکت به خوبی طراحی و بسته‌بندی شود، میتواند نظر مشتریان را در نگاه اول جلب کند و آنها را تشویق کند که نسبت به شناخت محصول کنجکاوتر شوند. داشتن لوگو حرفه‌ای روی بسته‌بندی چاپی سفارشی میتواند مشتری بالقوه را متقاعد کند که محصول شما را از بین محصولات رقبا انتخاب کند، چرا که محصول شما بالاترین ارزش را دارد. برای مثال، یک بسته‌بندی کاپ کیک را در نظر بگیرید که با یک لوگوی بسیار چشمگیر طراحی شده است. هرچند که این کاپ کیک سفارشی محصول کوچکی است اما سازنده آن روی بسته‌بندی ذوق به خرج داده و آن را با یک طراحی خارق‌العاده متمایز کرده است تا از این طریق بتواند به مشتری بالقوه در داشتن یک برداشت فوق‌العاده از برند محصول کمک کند.

  1. لوگو برند شما را از رقبا متمایز میکند

لوگو به مصرف‌کنندگان میگوید که چرا برند شما منحصربه‌فرد است. استفاده درست از لوگو در بسته‌بندی سفارشی جعبه‌های دسر و شیرینی شرکت شما را کاملا از رقبا متمایز میکند. اگر در شهرتان چند قنادی باشد ولی شما تنها کسی باشید که محصولات را در بسته‌بندی سبز یا پایدار و با لوگویی جذاب ارائه میدهد، قطعا میتوانید تا مدتها برند خود را در ذهن مردم زنده نگه دارید. در واقع لوگوی شرکت نه تنها ارزشهای شما را به مشتریان القا میکند بلکه آنها را متقاعد میکند که شما از رقبای خود برتر هستید.

 

  1. لوگو میتواند هرجایی باشد

استفاده از لوگو تنها به بسته‌بندی نان و شیرینی محدود نبوده و میتوان آن را در هر جای دیگری به کار برد. شما میتوانید از لوگوی شرکت روی محصول، در شبکه‌های اجتماعی شرکت، وبسایت و هر جایی که احتمال برقراری تعامل با مشتری وجود دارد، استفاده کنید. فرقی نمیکند که صاحب یک شیرینی فروشی باشید و یا به صورت آنلاین محصولات خود را به فروش برسانید، در هر حال لوگو روشی موثر برای برندسازی است. اگر مشتری تنها قصد خرید نقل و نبات هدیه عروسی را از شما داشته باشد، شما باید بسته بندی نقل و نبات را با استفاده درست از لوگو سفارشی کنید.

کلام آخر اینکه، بسته‌بندی یک هویت برند منحصربه‌فرد خلق میکند. بنابراین، طراحی و چاپ جعبه‌های سفارشی کیک و شیرینی با استفاده از یک لوگوی جذاب میتواند نظر صدها مشتری را به خود جلب کرده و باعث رشد و ترقی تجارت شما شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *